Anno 2020 kom je als bedrijf er niet meer onderuit om iets te gaan doen met digital marketing. Digital marketing ook wel online marketing kan omschreven worden als het realiseren van de marketingdoelstelling door middel van online media en kanalen. Zo valt bijvoorbeeld social media en zoekmachine optimalisatie hieronder. Voor veel bedrijven was/ is de overgang van offline media naar online een grote en moeilijke stap. Het kan zijn dat niet iedereen binnen het bedrijf de toegevoegde waarde ervan inziet of dat de werknemers weinig tot geen verstand hebben van digital marketing. In dit artikel wordt er uitgelegd waarom digital marketing voor een bedrijf belangrijk is en hoe het geïmplementeerd kan worden.
Offline media is verleden tijd
De traditionele vormen van media worden langzamerhand vervangen door nieuwe vormen. Zo staan betaalde online advertenties nu boven televisie en radio reclame. Paid search advertising wordt door de nieuwe functies van Google steeds populairder. Daarnaast is het bereik ook makkelijk te meten via Search Console en Google Analytics. Bij offline media is dit niet altijd te meten. Een combinatie van online en offline media zal een bedrijf wel kunnen helpen om meer potentiele klanten te krijgen. Maar met alleen offline media gaat dit niet meer lukken. Een goede website voor zowel desktop als mobiel en accounts op diverse social media platforms is onmisbaar.
Hulp inschakelen van een professional
Omdat digital marketing voor sommige bedrijven nog abracadabra is, zullen ze minder snel de stap wagen om over te schakelen. Gelukkig zijn er in Nederland tal digital marketing bureaus die hier wel verstand van hebben. De eerste stap die een bedrijf kan maken is een linkbuilding bureau inhuren die kan helpen met zoekmachine optimalisatie. Dit houdt in het verbeteren van de website op basis van content, techniek en linkbuilding. Denk je dat jouw bedrijf klaar is om de stap te maken? Wacht dan niet langer!