Een onderneming, het zijn van een ZZP’er, er zijn altijd sprake van drukke periodes, volle dagen en lange uren. Werken gaat nou eenmaal niet altijd over rozen. Er zijn steeds meer handigheden om bepaalde werkzaamheden uit handen te geven om zelf wat werkdruk te verminderen. Een voorbeeld hiervan is een telefoonservice. Dit houdt in dat een extern bedrijf de telefoontjes opneemt, zoals een receptie dat normaal zou doen. Een klantenservice op afstand, maar met dezelfde of misschien nog wel betere kwaliteit.
Minder zorgen
De vermindering van de werkdruk heeft op lange termijn de grootste invloed. Wanneer de werknemers te hoog belast worden en de druk te veel wordt, is dat schadelijker voor het bedrijf dan je van te voren misschien zou denken. Het opnemen van de telefoon is voor veel bedrijven van enorm belang. Het zegt iets over de bereikbaarheid, over professionaliteit en het is een manier om klanten te werven en te houden. Een telefoonservice kan dit overnemen, het lijkt een kleine taak maar het is van groot belang. Wanneer de druk hoog is, is het opnemen van de telefoon eigenlijk net iets wat er bij in kan schieten.
Professionele houding
Het fijne van een professionele antwoordservice is dat de klanten echt het gevoel hebben dat ze praten met iemand die verstand heeft van een bedrijf. Dit is een vereiste voor een telefoonservice, je zult zien dat bij het inhuren van een telefoonservice de mate van professionaliteit hoger ligt dan wanneer er een van de medewerkers op moet nemen en hier eigenlijk niet heel veel verstand van heeft. Deze houding heeft klanten een hoop vertrouwen waardoor niet snel afstand zullen nemen van het bedrijf. Het is eigenlijk niet meer dan een win-win situatie. De klant is tevreden, en het bedrijf komt niet meer op in het werk.
Antwoordservice en klanttevredenheid
Een ander voordeel van een telefoonservice is dat het opzegbaar is. Dus wanneer je een bedrijf hebt dat vooral in drukke periodes handen te kort komt, is het mogelijk om tijdelijk gebruik te maken van een receptioniste op afstand. Hierbij komt ook nog eens dat er dus geen gemiste belletjes zijn, geen achterstallig onderhoud vanwege de drukte. Dit heeft een bijzonder positieve invloed op de klanttevredenheid. Wanneer een bedrijf heel goed bereikbaar is terwijl je ook op de hoogte bent van drukte, maakt dat een hele goede indruk en zelf zit je niet met de handen in het haar.