Een vriend van mij heeft een webwinkel en hij verdient hier zijn geld mee. Dit ging altijd best goed, maar door stijgende concurrentie zag hij zijn winst langzaam dalen. Wat hij ook deed, niks leek te helpen. Hij kwam erachter dat het best wel lastig is een goede positie binnen Google te behouden wanneer de concurrentie op dezelfde zoekwoorden en producten toe neemt. Zijn oplossing was het inschakelen van een Google Adwords expert. Deze expert heeft ervoor gezorgd dat hij bovenaan in Google verscheen en nu dus weer volop omzet genereert. Omdat het maken en inzetten van advertenties op Google niet iets is dat iedereen zomaar kan kan het geen kwaad dit proces uit te besteden.
Een Google Adwords expert neemt jouw werk uit handen
In gesprekken om mij heen hoor ik vaak dat ondernemers het ontzettend druk hebben. Aan de ene kant is dit positief omdat ze het dan blijkbaar druk hebben en er volop werk hebben, aan de andere kant is het ook zo dat ze de nodige projecten moeten laten liggen. Door een grote hoeveelheid werk komt het voor ander werk zich opstapelt en je hier niet meer aan toekomt. Een Google Adwords expert kan bijspringen wanneer nodig en je het werk uit handen nemen. Hierdoor heb jij als ondernemer de tijd je bezig te houden met het belangrijkste proces of de belangrijkste productie binnen jouw bedrijf, terwijl iemand anders dus de betaalde marketing op zich neemt. (Ook wel SEA genoemd) Mijn vriend vertelde dat het hem dus rust gaf werk uit te besteden en dat hij zich daardoor veel beter op andere werkzaamheden kon richten.
Het nut van een goede Google Adwords expert
Het is ontzettend belangrijk om als je online goed vindbaar wil zijn, geld te investeren in advertenties. Natuurlijk kun je via de organische weg ook veel verkeer naar je website trekken, maar met een goede aanvulling op het gebied van SEA zul je merken dat je omzet flink zal stijgen. Door het op de juiste manier instellen van doelgroepen, het adverteren op topposities en inzetten van remarketing campagnes zul je een veel groter bereik hebben dan wanneer je dit niet doet. Daarbij is het doel van een Google Adwords expert altijd een zo hoog mogelijke conversie te behalen. Omdat zij experts zijn op dit gebied zul je merken dat een juiste campagne vrijwel altijd winst oplevert. Natuurlijk kun je zelf ook aan de slag met deze vorm van marketing, maar ik heb dus zelf ervaren dat het soms veel waardevoller kan zijn om een expert in te zetten dan zelf te gaan rommelen. Denk er eens over na!